Symposium 2026

Terugblik symposium woensdag 8 oktober 2025

Kijken met andere ogen?!

ontdek, leer en groei


Op 8 oktober 2025 organiseerde JufMeester met succes het symposium “Kijken met andere ogen?!” Er kwamen zo’n 45 enthousiaste deelnemers bijeen in Harderwijk. Onder de deelnemers bevonden zich leerkrachten, onderwijsondersteunend personeel en studenten. Allen met een gedeelde passie voor het onderwijs.


Na de opening door Marien Klein van JufMeester, werd de keynote verzorgd door Jason Fredrick van Eunen. Van Eunen dompelde ons onder in zijn bijzondere kijk op het inzetten van nieuwsgierigheid en verwondering in de klas.


Daarnaast waren er boeiende bijdragen van andere sprekers tijdens workshoprondes. Leendert de Bruijn nam ons mee in het proces communication model. Tegelijkertijd verbond Renate Geschiere theorie en praktijk door het explicitie directe instructiemodel . In de workshops van Arianne de Bruin ervaarden ze wat beeldende vorming in een les doet. En bij Jelly Bijlsma stonden ze stil bij het belang van groepsvorming.


Tijdens het symposium was veel tijd voor onderlinge ontmoeting, waarbij leerkrachten de kans kregen om ervaringen uit te wisselen en nieuwe ideeën op te doen. De positieve sfeer en de levendige gesprekken maakten duidelijk dat het thema “Kijken met andere ogen!?” en de praktische toepasbaarheid van de workshops, het symposium tot een succes maakten.


De deelnemers geven het symposium gemiddeld een 8,5.

Symposium 2026

Program​​​​​​​ma

13:00 uur: Inloop

13:30 uur: Opening

13:40 uur: Keynote

14:00 uur: Workshopronde 1

15:00 uur: Pauze

15:30 uur: Workshopronde 2

16:30 uur: Afsluiting en naborrelen met een hapje en drankje

Datum

D.V. woensdag 7 oktober 2026

Locatie

Van der Valk, Leuvenumseweg 7, Harderwijk

Tijd​​​​​​​

13:00 - 17:00 uur

Prijs

Volgt.

Bekijk de workshops van 2025





Meer workshops volgen?

Elk jaar organiseren we verschillende workshops, zodat je altijd op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs en in contact komt met andere invallers.